Merkevarebygging – en huskeliste for markedssjefer
Merkevarebygging er et stort tema. Og det er vanskelig. Men det finnes noen prinsipper som kan være gode å ta med seg på veien…
Strategi først, reklame etterpå
Sørg for å ha på plass en god merkevarestrategi før du går i gang med reklame. Da får du mer ut av budsjettene, både hos reklamebyrået og mediebyrået.
Merkevarestrategi og merkevarebygging
Merkevarestrategi og merkevarebygging: Fordelene med USP INNOVATION sine sterke strategiprosesser.
Merkevarestrategi – produkt, tjeneste og organisasjon
Merkevarestrategi har noen faste prinsipper, enten man arbeider med et produkt, en tjeneste eller en organisasjon. Men det er også store forskjeller.
Digital markedsføring og USP
Verden er snudd på hodet siden USP ble lansert av Rosser Reeves, men tankesettet bak USP har aldri vært viktigere og mer relevant for markedsførere enn i vår digitale verden
Visjon eller ikke visjon i strategiarbeid?
Visjon eller ikke visjon i strategiarbeid?
Når vi arbeider med strategi og strategiprosesser i USP INNOVATION, bruker vi sjelden ordet «visjon». Grunnen er at vi arbeider med USP – et unikt, selgende løfte.
Litt om strategi og internmotivasjon
Strategi og internmotivasjon hører tett sammen. Tettere enn du kanskje tror…
Av den enkle grunn at de fleste mennesker ønsker orden rundt seg, og tydelige krav å forholde seg til. Og det er også det strategi handler om – å gi de ansatte noe å forholde seg til og å strekker seg etter i hverdagen.
Litt om reklame og strategi
Reklame og strategi er som “hånd i hanske”. Men det finnes forskjellige «lærer» innfor utarbeidelse av reklame.
Litt om strategi
Strategi og strategiprosesser handler om å planlegge hvordan man skal komme seg fra ett sted til et annet. USP-metodikken setter fokus på riktige faktorer.