Merkevarestrategi trenger å være en fast del av hverdagen.
Det innebærer at dere får full tilgang til modellene og tankene bak – i en DropBox som er i kontinuerlig utvikling. I tillegg til opplæring.
Om det finnes en felles metodikk for organisasjonen, blir det heller ikke like enkelt for enkeltpersoner å ta med seg kunnskapen når de slutter, og organisasjonen opparbeider seg en strukturkapital rundt merkevarestrategi og prosesser som hele tiden vil vokse seg sterkere.
- En faste måte for hele organisasjonen å tenke markedsstrategi på
- Et metodeverk som kan brukes på flere nivåer
- Et metodeverk som alle i organisasjonen forstår – uavhengig av funksjon
- Et metodeverk som skaper entusiasme når det benyttes
- Et metodeverk som spisser kommunikasjonen og skaper preferanse
Modellen viser hvilke faser vi starter med i våre arbeidsprosesser – enten det er på overordnet nivå, eller det gjelder et produkt eller en tjeneste. Vi arbeider modellen som en innovasjonsprosess. Det vil si at vi ender opp med en innovasjon på minst ett av de tre områdene – det kan være kommunikasjon, alternative målgrupper, produktforbedringer, eller for eksempel å etablere en ny kategori.