Merkevarestrategi trenger å være en fast del av hverdagen. Merkevarestrategi, og vår grunnleggende filosofi rundt det, er å gjøre et godt verktøy for strategiske prosesser tilgjengelig på en måte som gjør at dere kan benytte det i deres egen organisasjon. Det...
USP INNOVATION handler om sterke, effektive og inkluderende prosesser for å utarbeide gode strategier – på mange nivåer. Sterke strategiprosesser er sterke fordi de fokuserer på å velge bort noe, og å konsentrere seg om det som gir best effekt mot målgruppen....
USP omdømmestrategi – selve grunnfjellet. En USP omdømmestrategi er selve grunnfjellet – enten vi snakker om en organisasjon, et produkt, eller en tjeneste. Den legger føringer for alle andre strategier i bedriften. For oss handler den om å bringe...
Verktøykasse – vi har en arbeidsmetodikk vi brenner for, og vi deler den! Den er enkel, god og skalerbar. Og vi ønsker å dele den. Du kan få tilgang til alle våre modeller og en beskrivelse av hvordan du bruker dem i en gunstig abonnementsordning. Alt samlet og...
En «instant» USP Strategidag kan brukes på mange måter. Som en «kick-start» på en strategiprosess. Som et innspill til hvordan dere kan kjøre en strategiprosess selv, basert på noen tydelige faser dere bør igjennom. Eller kun som en oppfriskning for å holde fokus i...
USP INNOVATION handler om sterke, effektive og inkluderende prosesser for å utarbeide gode strategier - på mange nivåer.
Sterke strategiprosesser er sterke fordi de fokuserer på å velge bort noe, og å konsentrere seg om det som gir best effekt mot målgruppen.
Utgangspunktet for prosessene er læren om
USP - Unique Selling Proposition.
Det tradisjonelle USP-tankesettet er så "parret" med nyere tenkning rundt innovasjon og LEAN. I praksis gir det oss en LEAN Marketing-prosess. Det innebærer gode og inkluderende prosesser som gir bedre effekt med mindre ressursbruk.
Prosessene benyttes på flere nivåer:
1. Omdømmenivå
2. Produktgrupper
3. Produkt/tjenester
4. Internt - også på avdelingsnivå
Strategiprosessene tar utgangspunkt i:
* Hva som virkelig betyr noe for målgruppen
* Kultur og verdisett
* Differensiering og posisjonering
Sterke strategiprosesser er både samlende og tydeliggjørende - for hele organisasjonen.